Перейти до основного вмісту


У FACEBOOK ПОЯСНИЛИ ПРИЧИНУ МАСШТАБНОГО ЗБОЮ В РОБОТІ СЕРВІСІВ КОМПАНІЇ


Увечері, 4 жовтня, користувачі соціальних мереж Facebook, Instagram та месенджера WhatsApp повідомили про збій у їхній роботі. Окрім того, надійшли повідомлення про проблеми із роботою Twitter, Telegram, TikTok, сервісів Google та Amazon, музичного сервісу Spotify, стримінгового відеосервісу Netflix, телекомунікаційної компанії Virgin Media, а також низки інших сайтів та сервісів. Робота основних платформ відновилася тільки близько 1:00 за українським часом.


У Facebook проблеми пояснили зміною конфігурації маршрутизаторів. "Наші інженерні групи дізналися, що зміни конфігурації магістральних маршрутизаторів, які координують мережевий трафік між нашими центрами обробки даних, викликали проблеми, які перервали цей зв'язок. Це порушення мережевого трафіку зумовило каскадний вплив на способи зв'язку наших центрів обробки даних, в результаті чого наші послуги були зупинені", - повідомили у блозі Facebook Engineering.



На тлі збою у роботі низки соцмереж на одному з форумів у даркнеті хакери виставили на продаж базу даних з інформацією про 1,5 мільярди користувачів Facebook. Однак компанія наголосила, що наразі немає доказів, що під час відключення дані користувачів опинилися в небезпеці.

Також за збій у роботі соцмереж особисто вибачився засновник Facebook Марк Цукерберг.

"Facebook, Instagram, WhatsApp і Messenger повертаються онлайн. Перепрошую за сьогоднішній збій - я знаю, наскільки ви покладаєтеся на наші послуги, щоб залишатися на зв'язку з близькими вам людьми", - написав він.


Що сталося?

Дані, які свідчили про збій, були оприлюднені ресурсом Downdetector.

Зокрема, перші повідомлення про проблеми у роботі сервсів Facebook стали надходити близько 18:25 за київським часом. Станом на 18:55 у користувачів не відкривалася жодна з вебсторінок соцмережі. Мобільний додаток та месенджер Facebook також не працювали належним чином - у додатку не відображалася стрічка новин, а у месенджері було неможливо відправити чи отримати повідомлення.

Також про збій одночасно повідомили й користувачі месенджера WhatsApp. 43% з них заявили про проблему в роботі додатку, 31% - про проблеми у встановленні з’єднання із сервером, ще 26% - про неможливість відправити повідомлення.

Окрім того, сервіс отримав заяви про проблеми з Instagram.

Соцмережі Facebook та Instagram, так само як і месенджер WhatsApp, належать корпорації Facebook. Представники компанії заявили, що працюють над усуненням проблем.

"Ми знаємо, що деякі люди мають проблеми з доступом до наших програм та продуктів. Ми працюємо над тим, щоб якомога швидше нормалізувати ситуацію, і просимо вибачення за можливі незручності", - розповіли у Facebook.

Станом на 23:00 за київським часом сторінки Facebook все ще не працювали належним чином. Повідомлення про поновлення роботи сервісів почали надходити близько першої ночі 5 жовтня.

Відповідно до даних Downdetector, проблеми з’явилися в роботі й інших провідних онлайн-сервісів та сайтів компаній. Серед них - Google, Twitter, TikTok, Telegram, Amazon, Netflix, Zoom, Virgin Media, Vodafone та інші.

Із перебоями також працювали ігрові сервіси, зокрема Steam та PlayStation.

Майже в усіх випадках повідомлення про проблеми із сервісами почали надходити приблизно в один і той самий час.

Після 22 години також різко зросла кількість повідомлень у роботі сервісу мікроблогів Twitter.

Зокрема, користувачі заявили про проблеми з роботою сайту й мобільного додатку, а також про складнощі з обміном коментарями до дописів.






Джерела інформації:











Коментарі