Перейти до основного вмісту

 

«БДЖОЛИ ПРАЦЮЮТЬ В КОМАНДІ: …» ТА ПРОФІЛЬНИЙ ТАБІР ДЛЯ ОБДАРОВАНОЇ МОЛОДІ, - ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОДА


Бджоли працюють в команді: школярів закликають долучатись до учнівського самоврядування.

Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. 

Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах.

Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки  була там віце-президентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху.

«Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього і одразу. Але якщо тобі менше 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця.

Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід:  можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які би відображали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень.

«Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свій сот у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - розповідає голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею.

Учнівське самоврядування має стати одним із інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.


У Брюховичах стартував профільний табір для обдарованої молоді.

До 8 липня триватиме школа-табір, яку організувала для школярів Львівщини Львівська обласна Мала академія наук. 

У реколекційно-відпочинковому Центрі "Світлиця" відпочивають, а водночас і навчаються учасники ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницьких робіт, переможці ІІ етапу конкурсу та переможці обласних турнірів.

«Подібні табори - це те, що точно треба розвивати. Це шанс для творчих і працьовитих дітей знайти себе в житті. З таких дітей починається держава. Наша відповідальність - дати їм можливість свої таланти розвинути та реалізувати», - наголосив під час візиту у табір директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.

Майже п’ять десятків дітей сформували у три групи, що працюють за напрямами: природничим, гуманітарним та технічним. Впродовж дня тривають лекції та практичні заняття, а ввечері передбачена відпочинкова програма.

«На цьому таборі є багато подій, надзвичайно цікаві лекції, експерименти на сучасному обладнанні, обмін думками із ровесниками. По вечорах граємо під гітару, співаємо, розвантажуємось. Відверто кажучи, я думав що на мене тут чекає тільки навчання, передозування розуму. Але насправді це чудове місце, де можна відпочивати з однолітками-однодумцями, що тебе розуміють з півслова. Впевнений, що я знайду тут додаткові можливості для реалізації своїх планів, якісь цікаві теми для майбутніх робіт. Викладачі тут неймовірні. Вони настільки відкриті до нас, готові «бавитись» з нами, пояснювати, тлумачити, я бачу їхнє бажання передати все те, що вони вміють та знають. Вони дивовижно справжні і відкриті», - розповів про свої враження від табору десятикласник Новояворівської ЗОШ I-III ступенів №2 Назарій Паньків.

Заняття з учнями проводять викладачі ЛНУ імені Івана Франка, НУ «Львівська політехніка» та НЦ «Мала академія наук України».

«Діти прагнуть отримати досвід. Нема таких, що хочуть «схалявити» чи десь відсидітись. Це діти, які реально прагнуть знань і жадно їх хапають з усіх можливих джерел. Ті, хто не має досвіду в тій чи іншій сфері, відкривають для себе нові галузі. На наших заняттях ми програмуємо, складаємо схеми. Починаємо з того, що вчимо збирати прості схеми, потім декілька модулів об’єднуємо у складну систему. Нам треба зрозуміти як побудувати алгоритм програми для того, щоб не було помилок. В результаті - отримати якийсь прилад що вирішуватиме якусь наукову чи побутову проблематику», - розповів старший викладач кафедри електронних засобів інформаційно-комп’ютерних технологій Львівської політехніки Олексій Ліске. 

На профільний табір запросили приїхати Лабораторію національного центру Малої академії наук. Вона є однією із найбільших лабораторій східної Європи, де для дітей створено умови для проведення експериментів. В рамках функціонування лабораторії є проєкти, один з яких зараз реалізується на профільній школі.

«Це проєкт «Відкрита освітня лабораторія». Ми беремо певного роду устаткування, яке відповідає практикумам із фізики, хімії, біології, мінералогії, і приїжджаємо на територіальні відділення. Ми привезли вимірювальні комплекси, цифрові мікроскопи. Діти захоплені, вони такого обладнання ще не бачили, в них горять очі. Учасники табору мають можливість виконувати свої практикуми в межах проєкту під нашим керівництвом. Завдання лабораторії у тому, щоб молодь могла провести експериментальне дослідження, яке вони використовують у якихось конкурсних роботах, олімпіадах. Впродовж виконання цих завдань у дітей з’являються певні експериментальні навики, які їм потрібні для реалізації своїх задумів. Це і критичне мислення, і можливість опрацьовувати дані тощо. На жаль, у багатьох регіонах нема можливості зробити такі дослідження, бо нема устаткування», - розповів завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігор Чернецький.

Цього літа лабораторія також помандрує в інші міста України. Запрошувати пересувну лабораторію можуть також навчальні заклади.

Крім роботи в групах над створенням схем, експериментами та дослідженням в лабораторіях у програмі табору ігри, змагання, розваги, піші екскурсії, відвідини музеїв, астрономічної обсерваторії, метеостанції, археологічні розкопки.

«Я була у багатьох відпочинкових таборах, але тут я зустріла однодумців. Вони мають різні профілі, різні зацікавлення, і для мене це великий плюс. Спілкуватись з однолітками, які горять бажаннями не погуляти, а написати наукову працю і дізнатись щось нове - це дійсно круто. Я вже отримала велике натхнення, повернувшись додому візьмусь до написання нової наукової робити із правознавства. Такі табори дають можливість отримати нові контакти. Зв’язки у сучасному суспільстві дуже важливі. Маю намір підтримувати контакт з усіма, кого я зустріла на цьому таборі. Впевнена, що це майбутні генії, у яких велике наукове майбутнє», - акцентувала одинадцятикласниця Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна.

Подібні табори Львівська академія наук проводить уже не вперше. Однак торік зібрати дітей на одній локації зашкодила епідситуація.

«Організація профільних таборів - це хороша практика. На жаль, минулого літа наші обдаровані школярі були позбавлені такої можливості. Але їм потрібне спілкування, обмін думками, спільні розваги та командна робота. Впродовж цих 10 днів діти окрім всього іншого збирають матеріал для своїх майбутніх робіт. Такі школи проводимо давно. Це справді хороші табори, сподіваюсь, вони залишать у юних серцях теплі спогади на все життя», - наголосила директор Львівської обласної Малої академії наук Іванна Бородчук.

Зазначимо, у червні Львівська обласна Мала академія наук провела профільні школи «Літо інтелекту». Серед напрямів цьогорічного «Літа інтелекту» передбачили профільні школи із філології, веб-програмування, іноземних мов, природничу, історико-археологічну та географічну школу, а також "IT Camp" та "ПОЛІТЕХНІК Camp".




























Коментарі