Перейти до основного вмісту


ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ПРО АВТОРСЬКЕ ПРАВО – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА НАВЧАННЯ СУЧАСНИХ ДІТЕЙ


Пожвавлення дослідницької, літературної і мистецької діяльності дітей, загострило проблему дотримання норм академічної доброчесності. Невміння частиною учнів самостійно виконати обов’язкове проблемне або творче завдання, трапляється, спонукає дітей до академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації чи списування.

Днями у департаменті освіти і науки відбулась нарада за участі юристів, на якій порушили питання про охорону авторських прав та інтересів учнів.

«Ми запустили кілька проектів, в межах яких виникло питання щодо авторських прав. Різноманітні коп’ютерні конкурси, стартап проект, наукові роботи на рівні Малої академії наук продукують багато ідей, які потенційно можуть бути запатентовані. Діти усе частіше самі стають суб’єктами інтелектуальної власності», - наголосила під час наради керівник управління інновацій департаменту освіти Ольга Котовська (Оля Котовська).

За словами юристки Олени Орач, із дітьми варто проводити освітньо-розвиткові заходи, на яких розповідати про їхні авторські права та підвищувати розуміння про плагіат.

«Ведучи мову про авторське право та виступаючи в обороні інтересів учня як автора, потрібно розуміти, що авторське право пов’язане із формою вираження. Для прикладу, вірш, написаний на серветці, буде об’єктом авторського права, а ідея оповідання або картини, яку автор озвучить, а інша особа використає, захисту не підлягатиме. Авторське право виникає з моменту створення інтелектуального продукту. Воно захищає як завершені, так і незавершені твори», - зазначила Олена Орач.

Для підвищення рівня обізнаності учнів про авторське право, патентування та ліцензійні умови планують організовувати круглі столи, тренінги та додаткові факультативи. Своєю чергою, для вчителів розроблять курс підвищення кваліфікації із основ авторського права.

«Авторське право поширюється від творів, які діти пишуть на уроках, до ідей, які вони подають на конкурси. Стартапи, наукові праці - це все інтелектуальна власність. На жаль, про це більшість дітей і багато педагогів навіть не знають. Академічну доброчесність можна виховати тільки в умовах громадянського суспільства», - наголосив заступник директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Роман Пастушенко (Roman Pastushenko).

Школам області уже надали рекомендації щодо необхідності ознайомлення учасників освітнього процесу з основними засадами авторського права й поважного ставлення самих педагогічних працівників до інтелектуальної власності дітей. Усвідомлення учасниками освітнього процесу цінності інтелектуальної власності – обов’язкова складова формування в освітніх спільнотах поваги до праці, до учіння як самостійної продуктивної діяльності.

Офіційний лист ДОН ЛОДА "Про охорону авторських прав та інтересів учнів" https://bit.ly/3sPAFtT







Джерело інформації:




























Коментарі