Перейти до основного вмісту

 

ЯВОРІВСЬКА МІСЬКА БІБЛІОТЕКА ІМ.Ю.ЛИПИ ПРЕЗЕНТУЄ БІБЛІОГРАФІЧНУ ВИСТАВКУ-АНТУРАЖ «ТЕАТР - ЦЕ СВЯТО»


Вітаємо з Міжнародним днем театру!

27 березня відзначають Міжнародний день театру встановлений 1961 року за ініціативою делегатів IX конгресу Міжнародного інституту театру при ЮНЕСКО. 

Це не просто професійне свято митців сцени, це свято мільйонів глядачів. Театральне мистецтво – багатогранне і різноманітне, допомагає взаєморозумінню, збагаченню внутрішнього світу кожної людини. 

З нагоди відзначення Дня театру, Вашій увазі представлена література про те, як розвивалось театральне мистецтво в Україні, про життя і творчість найвидатніших артистів українського театру.




Оперний світ Соломії Крушельницької [Текст] : путівк по операх з репертуару співачки / упоряд. М.Зубеляк, пер. з пол., рос., італ., англ.- Львів: Апріорі, 2018.- 182с.- фотоіл.

Пропоноване науково-популярне видання знайомить з оперним репертуаром славетної української співачки Соломії Крушельницької (1872-1952), що налічував майже 60 опер різних національних шкіл і напрямів. У лаконічній формі подано інформацію про композиторів, їхні твори, сюжет опери, а також – вміщено уривки з рецензій на виступи С. Крушельницької в оперних партіях. Видання адресоване музикознавцям, театрознавцям, широкому колу шанувальників оперного мистецтва.


Коломієць Р. Лесь Курбас [Текст] / Р. Коломієць ; [відп. за вип. М. В. Дєсятникова]. - Харків : Факт, 2018. - 122 с.

Автор видання - режисер, театральний історик і критик, педагог, перекладач, доктор філософії, професор Ростислав Коломієць пропонує читачам книгу про роль Леся Курбаса в мистецтві - як спробу розгадки доленосних митей його життя і творчості. Адже, феномен Леся Курбаса - загадка, й досі не розгадана театрознавцями, культурологами, істориками. Як юнак з Галичини з незакінченою вищою освітою, з невеликим акторським досвідом у трупах етнографічно-побутової естетики зумів створити вистави на рівні з вищими досягненнями європейської режисури, більше того - створити український театр.

У пропонованому виданні автор спираючись на документальні джерела, пропонує свій особистий погляд на феномен Леся Курбаса.

Сподіваємось, що дане видання буде цікавим та пізнавальним для шанувальників театрального мистецтва. Тож щиро запрошуємо для ознайомлення з книгою.


 Горак Р. Втеча у прірву: есеї про Леся Курбаса / Роман Горак. – Львів : Апріорі, 2016. – 600с. : іл.

«Втеча у прірву. Есеї про Леся Курбаса». У книжці львівського письменника Романа Горака простежується життєвий і творчий шлях великого реформатора українського театру Леся Курбаса. Книжка побудована на документальній основі, яка досі залишалась поза увагою дослідників. Основну увагу звернено на період життя і творчої діяльності, який передував його виїзду в Радянську Україну, де сподівався реалізувати свої творчі задуми і вивеcти український театр на світовий рівень.

Видання присвячене 125-річчю від народження Леся Курбаса та 150-річчю українського народного театру товариства «Руська Бесіда».


Загребельний М. Богдан Ступка

М.П.Загребельний; художній.- оформлювач О.Д.Кононученко.- Харків: Бібколектор, 2016.- 120с.

Річард III і король Лір, гетьман Мазепа і Тев’є-молочник, Леонід Брежнєв і Тарас Бульба… 

Це лише невеликий перелік ролей, які зіграв у театрі й кіно Богдан Ступка (1941–2012) – видатний український актор, лауреат багатьох премій, народний артист УРСР (1980) та СРСР (1991), Герой України (2011), кавалер ордена Ярослава Мудрого V ступеня. У Голлівуді його порівнюють з Робертом де Ніро й Аль Пачіно. В Польщі й Росії вважають своєю зіркою, феноменом, який народжується раз на століття, на що Богдан Сильвестрович відповідав: «Я – український актор! Я собі працюю, а люди називають те феноменом. Треба працювати і чесно ставитися до роботи. Вийти на сцену і зіграти найкраще за всіх…


 Мельниченко В. Театральний тандем: (феномен Данченка-Ступки) / Володимир Мельниченко. - Львів: Академ. Експрес, 2000. - 192 с.

Автор пропонує читачам своє бачення феномену Данченка-Ступки, згадує кращі спектаклі, створені ними разом, аналізує виставу “Король Лір”, у якій Богдан Ступка зіграв головну роль іншого. Книга створюється з окремих замальовок-мініатюр і написана з людською майстерністю та містить багатий фотоматеріал.


У пошуку театру. Антологія молодої драматургії.- К: Смолоскип, 2003.- 546с.

Це вже другий випуск антології молодої драматургії. Збірник містить 16 п’єс молодих авторів, та тих, що мають вже чималий літературний доробок. Серед відібраних упорядниками видання творів є п’єси, які вже мали сценічне втілення, тобто були поставлені, є такі, що перебувають в роботі, але є і ті, що лише чекають на свого режисера і актора. Дана антологія не представляє єдиної мистецької течії в драматургії. 

Тут можна віднайти історичну трагедію і капусник, соціальну комедію і драму абсурду, п’єсу притчу і дитячу казку. Бо саме таким є бачення молодих драматургів. Вони шукають новий театр і пропонують Вам, як експертам, власні вектори своїх пошуків.

Антологія у своєму роді є унікальною тим, що презентує одночасно «авангардові, модернові, абсурдні декадантські та реалістичні п’єси, а ще й бо дивовижним фактом відновлення втраченого жанру - бурсацької драми та розширенням (здавалось навіки усталених) сюжетів вертепного театру», каже український письменник, сценарист з досвідом і драматург Богдан Жолдак.Тому тексти творів надзвичайно яскраві, неочікувані, насичені несподіванками і легко читаються.


Станішевський Ю. Балетний театр України: 225 років історії : монографія/ Ю.О. Станішевський; Національна академія наук України; худож. В.В. Кузьменко, упорядкув. фотоматеріалів В.Д. Туркевич - К. : Муз. Укpаїна, 2003. - 440с.: іл.

Монографія розповідає про історичний шлях балетного театру України від перших танцювальних вистав у Харкові наприкінці XVIII століття і до сьогоденних досягнень усіх українських театрів та Національного академічного ансамблю танцю імені Павла Вірського. В центрі уваги автора - кращі балети, створені за класичними та сучасними партитурами вітчизнягих і зарубіжних композиторів, художні досягнення повідних акторів, балетмейстерів, диригентів, сценографів, аналіз творчих шукань балетних колективів у контексті світового й європейського хореографічного мистецтва. Видання розраховане на професіоналів та широкі кола шанувальників балету.


Пігель Ю. Сценічний костюм львівських театрів кінця ХХ- початку ХХI століття.Художні особливості, пошуки образності.- Львів: Аз-Арт, 2009.-180 с., 58 іл.

В монографії досягається мета створення цілісної картини розвитку сценічного костюма львівських театрів, місця цього явища в сучасному українському та світовому мистецтві. Автор вибудовує історію львівської сценографії, аналізує новий театральний рух від часу здобуття незалежності України крізь призму сучасних трансдисциплінарних методів наукового узагальнення. Феномен мистецтва сценічного костюма означується як у контексті авторських методичних систем провідних майстрів, так і в перспективах львівської школи мистецтва сценографії. Для теоретиків та істориків мистецтва, культурологів, сценографів, режисерів, акторів, студентів, аспірантів та викладачів театрально-мистецького профілю.









Джерело інформації:





















Коментарі