Перейти до основного вмісту


ЯК ДИСТАНЦІЙНО НАВЧАЮТЬ У ЯВОРІВСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ ІМ. ОСИПА МАКОВЕЯ?


Постанова Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID – 19» змінила форму організації освітнього процесу в Яворівській гімназії ім. Осипа Маковея Яворівської районної ради Львівської області. З 12 березня 2020 року 550 здобувачам освіти гімназії відповідно до наказу по гімназії від 12.03.2020 заборонено відвідувати заклад освіти. Педагогічний колектив Яворівської гімназії ім. Осипа Маковея (71 педагог), який не проводив освітню діяльність дистанційно, цього ж дня (12.03.2020) на засіданні педагогічної ради прийняв рішення про введення дистанційної форми здобуття освіти на час карантину. Це стало певним викликом для всіх учасників освітнього процесу, оскільки дистанційна форма навчання вимагала спеціальних умінь, навичок роботи, матеріально – технічних можливостей педагогів, дітей та навчального закладу. Адміністрацією гімназії при впровадженні навчання з використанням технологій дистанційного навчання першими кроками було запропоновано використовувати той ресурс, який доступний усім педагогам та здобувачам освіти, а саме - використання спільнот у соціальних мережах та мобільних додатках. На сайті Яворівської гімназії ім. Осипа Маковея розміщено перелік домашніх завдань із кожного предмета, який узгоджено з батьками. 13 березня 2020 року навчальні заняття було проведено згідно з розкладом уроків у групах чи спільнотах на платформі Viber. Впродовж усього терміну карантину уроки проводяться в реальному часі, згідно з затвердженим розкладом із дотриманням санітарних норм щодо використання цифрових технологій. Частина вчителів внесла зміни до календарно - тематичного планування, змінивши порядок вивчення тем. Після того, як механізм дистанційного навчання був налагоджений, перейшли до вивчення тем, які вимагали використання ширшого інструменту взаємодії.

За час карантину перелік освітніх ресурсів для навчання з використанням технологій дистанційного навчання значно зріс. У процесі дистанційного навчання вчителі використовують платформу для відеоконференцій Zoom, персональне навчальне середовище – сайти, хмарні сервіси Google, GoogleClassroom, онлайн платформу «1000 журавлів», GoPool, Padlet, Telegram, Skype, Viber. Зазначені платформи відкривають різні можливості, тому в межах академічної свободи вчитель обирає доцільну в своїй роботі. Варто зазначити, що вибір освітнього середовища узгоджений із здобувачами освіти та їх батьками із врахуванням матеріально-технічних можливостей та вікових особливостей гімназистів. У кожному класному колективі використовується одна чи дві платформи. Усі здобувачі освіти гімназії охоплені дистанційним навчанням. Пояснення нового навчального матеріалу вчителі здійснюють з використанням голосових повідомлень, відеосюжетів, створених вчителями в режимі відеоконференції, віртуальних семінарів, надають учням посилання на відеоматеріали каналу YouTube та інші інтернет-ресурси, відеоуроки платформи EdEra, завантаження фотоматеріалів, логічних схем та конспектів уроку, фрагментів аудіокниг, розв’язування нових типів задач.На уроках педагоги організовують покрокові дії вивчення нового матеріалу.

Зворотний зв'язок здійснюється через чати, електронні листи шляхом фотографування, сканування робіт, проведення онлайн-тестування через платформу GoPool, «На Урок», ресурси зі створення тестів, завдань LearningApps (інтерактивні вправи), Quizlet, GoogleForms.

Вчителі гімназії здійснюють оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти та ведуть облік відвідування. Після завершення карантину оцінювання буде перенесено на предметні сторінки класних журналів.

Впровадження дистанційного навчання відкриває нові можливості для навчання та професійного розвитку вчителя, а також створює певні проблеми. Позитивно, що в умовах карантину учні охоплені навчальним процесом. Здобувачі освіти мають можливість додатково переглянути матеріали уроку, у зручному режимі виконати завдання. Інтерактивна взаємодія учасників освітнього процесу надає можливість здобувачам освіти працювати самостійно, виконуючи практичні завдання, здобувати стійкі навички слухання, інформативного читання. 

Серед проблем, з якими стикаємося під час дистанційного навчання, є низька пропускна спроможність Інтернет-мережі в частини учасників освітнього процесу, недостатнє забезпечення сучасними, швидкісними гаджетами, комп’ютерами дітей, використання власних технічних засобів вчителями, відсутність емоційного зв’язку з учнями. Високоякісні професійні платформи, на жаль, платні. 

При організації та проведенні дистанційного навчання важливими та доцільними є рекомендації Міністерства освіти і науки України, методичного кабінету відділу освіти Яворівської райдержадміністрації, які висвітлюються у відповідних листах та наказах. Додаткові можливості для учнів створені Всеукраїнською школою онлайн.


Директор Яворівської гімназії 
імені О. Маковея 
Н. Моржин















Джерело інформації:











Коментарі